Průvodce výběrem
fitness potřeb


Fitness potřeby  >  Dámy, chopte se švihadla a dejte sbohem celulitidě!

Dámy, chopte se švihadla a dejte sbohem celulitidě!

Mnoho žen následně rezignovalo, když jim drahé krémy, zábaly či lymfodrenážní přístroje vůbec nepomohly od nevzhledné pomerančové kůže, tedy celulitidy. Případně se nechaly ukolébat názory o dědičnosti a nezvratitelnosti tohoto problému.

Účinná redukce celulitidy ale existuje. Je jí docela prostý, od dětství dobře známý pravidelný skok přes švihadlo. Cvičení, které spaluje tuk stejně tak dobře jako běh a cyklistika. Posiluje oběhový systém, zvyšuje kondici, kloubní pohyblivost a krásně tvaruje nohy. Jeho účinek však zpozorujete i na pažích, ramenou a prsních svalech.

Švihadlo přitom koupíte už za méně než stokorunu. Na trhu jsou samozřejmě i nákladnější švihadla s ergonomickou rukojetí nebo počítadlem přeskoků, ale pořád patří k levným fitness potřebám. K tomu stačí obout kvalitní boty a můžete začít. Jen pokud máte nějaká zdravotní omezení, poraďte se nejdříve s lékařem.

Jak správně skákat přes švihadlo?

  • Nejlépe třikrát týdně po ranní rozcvičce, zpočátku jen několik minut.
  • Udržovat vzpřímený trup a pokrčené paže od loktů po ramena pevně u těla.
  • Dbát na to, aby kroužení švihadlem vycházelo ze zápěstí. 
  • Pérovat na špičkách – nedotýkat se patami země.
  • Střídat různé styly – snožmo, po jedné noze, střídavě po pravé a levé noze…
  • Šetřit klouby – ideální poskoky jsou jen do 5 cm.
 

Sdílejte článek

Zveřejněno: 31. 1. 2014


Další novinky

všechny novinky