Ke cvičení patří i správná životospráva

Pokud chcete, aby vaše snaha o posílení těla, nebo hubnutí měla efekt, je třeba správně jíst. Máme pro vás několik tipů na účinný fitness jídelníček.

A jsou to rovnou TOP tipy od předních českých fitness trenérů a trenérek.

Profesionální trenérka Zuzana Bičíková se ve své praxi setkává se čtyřmi skupinami lidí - první chce zhubnout, druhá zlepšit kondici a vytvarovat postavu, třetí skupina touží po větších svalech a čtvrtá má nějaké zdravotní omezení.

Svých klientů se ptá na řadu věcí spojených s jejich životním stylem včetně jídelníčku, stravovacích návyků, anebo také požívání alkoholu. K životosprávě patří také spánek a denní rytmus, tedy zda jste ranní ptáče, nebo spíš noční sova. Spánek je z hlediska životosprávy velmi důležitý.

A jak jsou tipy na jídelníček pro hubnutí?

Základním tipem není rozhodně nejíst! Právě naopak, často se zájemci o hubnutí až diví, kolik toho mají sníst. Kouzlo však není v množství jídla, ale v jeho skladbě a v pravidelnosti jezení. 

Odborníci doporučují jíst minimálně 5x denně (po cca 3 hodinách) a to menší porce. Do jídelníčku se dostávají tmavé, celozrnné pečivo (v omezené míře), zelenina, ovoce, ovesné kaše, tvaroh, kvalitní maso (ryby, kvalitní šunka, krutí a kuřecí maso, jako příloha těstoviny, brambory, polévka se doporučuje jako večerní jídlo).

Důležité je, abyste se cítili sytě a neměli hlad. I při hubnutí si můžete dopřát sladkosti, doporučuje se hořká čokoláda 2x až 3x týdně. 

„Jakmile při dietě trpíte hlady, je to chyba," říká nutriční poradkyně Lada Nosková. Odborníci se shodují, že redukční program musí být postaven tak, abyste hlad neměli. Vyhýbejte se jednoduchým cukrům, vyhledávejte sacharidy.

Novinky

Fitness pomůcky mají desítky využití. Vyberte si tu správnou

Dnes se podíváme na fitness potřeby dle využití. 


Efektivní cvičení na fitness trampolínkách

Chcete si pořádně zacvičit? Zkuste fitness trampolínky, moderní cvičení na protažení celého těla. 


Ke cvičení patří i správná životospráva

Pokud chcete, aby vaše snaha o posílení těla, nebo hubnutí měla efekt, je třeba správně jíst. Máme pro vás několik tipů na účinný fitness jídelníček.